Friday, August 21, 2009

KEJE XSETARAF...

opsss aku sudah keje....
tp bukan la keje setaraf dgn degree aku..
aku keje yg keje bese2 je...
ala keje budak spm xlepas tu..
msuk kul 10 kuar kul 10...
kowang leh paham la kot keje pe kan....

disebabkan aku bosan menunggu....
aku belasah je keje pape pon.....
hahhaa.....

ok kita cite pasal keje....
bos aku ni baik gler org nye...
tp bini kerek nk mampos..
bg penampar kang baru taw...
lex lex sudey...
tp nseb bek la laki ko baik....

kat tempat tu ramai india.....
aku rimas tol la downg ni ckp bhse dowang..
dah r kuat..
pas2 ade sowang india suke sngt pegang pipi aku...
aku tumbuk kang....
sabar je la...
aku taw la aku comel...
huhu

disebabkan nak raya(eh ye ke?)..
time bulan pose ni....
tempat keje aku bukak awal n totop lewat...
ot banyak r tp sakit r...
huhuh....
xpasal2 at the end nanti berat aku xsampai 40 kg..
hahaha...

k la weh...
aku nk rehat n nk wat terawih...
aku still nk wat terawih walaupon aku blik lewat mlm....
da...

p/s: dan untuk keberapa kalinye....sume pekerja kat situ terkejut dgn umur aku....jwpn mereka "sy xcye..sebab awak nmpk muda"hahaha...mekaseh...

7 comments:

{lumut} said...

hoho..sesuke je nk pgg pipi ko..

mne leh!!!=p

jasrina rahim said...

jgn pulak tghr kau kirim kat derang beli nasi bungkus mamak.

rizputra7 said...

"ala keje budak spm xlepas tu.." huh apa maksud ko..??..ye ler ko pandai kitaorg tak pandai..spm pun tak lepas...tue ler budak2 sekarang nie..kerja memilih sangat...org bukan tgk sijil degree ko tue..tapi kemahiran yg ko ada...aku walaupun tak pandai...tapi aku pernah mengajar...

ayayoo said...

lumut - tu la weh rimas aku..
jasrina - eikk pn..iman sy still teguh..cewah..
riz-hahaha..aku xkutuk ko..aku kutuk pekerja sana..haha...dowang siap xpergi sekolah n bahasa melayu dowang memng haprak..xpaham aku..

imam said...

pergh..ayat ko agak riak..tak baik tol bulan2 pose ni ko kutuk kami yg x da degree ni..

aku sokong dengan rizputra..sekarang ni semuanya memerlukan kemahiran..

kalo semua pandai..nak keja bagos..sapa nak angkat sampah depan rumah aku..sapa nak potong rumput tepi jalan...

haha..renung2kan dan selamat beramal

ayayoo said...

lew mne de kutuk sape2...aku kutuk xde degree kot...

Aku, Dia dan Volkswagon.. said...

"tp bukan la keje setaraf dgn degree aku..
aku keje yg keje bese2 je...
ala keje budak spm xlepas tu..
msuk kul 10 kuar kul 10...
kowang leh paham la kot keje pe kan...."

sbnrnya ko harus bersyukur dgn keje ko..
siapa ko utk kutuk mereka yg tidak setaraf dgn ko?
sblm kita membandingkn taraf pendidikan kita..
sewajarnya kita muhasabah diri kita sendiri dlu.
adakah kita seorg lulusan s.r.p yg kemudiannya berjaya dlm hidup?
entry ko nie ckup mencalarkan hati bg lepasan spm..
juga trut meheret lepasan mahasiswa dan mahasiswi ke tempat yg paling rendah..

dan jgn kerana kita memiliki degree kita sudah bongkak dgn taraf pendidikan kita..

klaw aku nk bongkak spt ko, taraf pendidikan aku diploma dan kerjaya aku sama spt imam dan senyuman malim..cuma bezanya di usia setahun jagung seawal 20-an, wlaupun mkn gaji tp aku berpuas hati dgn gaji aku...mgkin ko akn mengatakan aku riak kerna dgn slumber mengisytiharkn gaji aku..tp riak itu sebenarnya utk membalas keriakn ko tentang status dan taraf pendidikan ko..di usia 22 thn aku berjaya mendapat gaji sebulan RM 10,125. wlaupun mkn gaji aku bersyukur..

Allhamdulillah..syukur ke hadrat-Mu ya Allah..
semoga di murah kn rezeki-Mu buat ayoyo..

maaf andai tekasar bahasa...

Post a Comment